Ishodi i šta s njima

Ваши предлози или мишљења у вези подизања квалитета наставе.

Re: Crvi

Порукаод ЈеленаБг » 10 Апр 2011, 17:04

Jukie пише:Kad smo kod crva, evo nekih ishoda koje sam odabrao za ovu temu, a za neke nisam siguran da li tu spadaju i/ili kako postaviti pitanje po kome određujemo da li je učenik usvojio taj ishod:

...

Ili rečeno jednostavnim jezikom:
-podela crva u tri grupe
-kako je građeno telo crva
-kako kišne gliste žive i za šta služe u prirodi
-ciklus razvića parazitskih glista
-kako sprečiti i lečiti zarazu parazitskim glistama

Zašto su napisali one dosadne ogromne ishode?

Слика

Ja bih nad tim ishodima mogla samo da plačem :cry:
Jedino da sam smisliš kratke smislene i ocenjive ishode, pa da se njih držiš... Ono je stvarno bogu plakati!

Probam, na osnovu Tvog objašnjenja šta je to, ishode ne znam... Neću pisati trajanje...

- Učenici se upoznaju sa pojmom i podelom crva. Ističu sličnosti i razlike između tri grupe... (ovo su valjda ishodi BI.1.2.6., BI.2.1.3.)
- Učenici se upoznaju sa građom crva. Analiziraju crtež, nabrajaju delove, objašnjavaju veze između njih i njihove funkcije... (ovo su valjda ishodi BI.1.2.4., BI.1.3.2.)

O.K. probala sam... ne ide... Najgluplje u ishodima je to što se uopšte ne odnose na crve, nego su opšti. Kao da ne moraju svaku vrstu (ili kako se već to zove) da uče, nego samo da poznaju osnovne principe, pa da primenjuju, npr. na crve, pa posle na kičmenjake redom (ako se ja uopšte sećam biologije, čini mi se da su crvi kraj beskičmenjaka :roll: ).

Odustajem, za sada, možda se nakanim za koji dan :oops: Izvini, mlogo je komplikovano...
ЈеленаБг
 
Поруке: 1904
Придружен: 06 Окт 2010, 00:30
Место: Београд

Re: Crvi

Порукаод Jukie » 10 Апр 2011, 21:02

ЈеленаБг пише:O.K. probala sam... ne ide... Najgluplje u ishodima je to što se uopšte ne odnose na crve, nego su opšti. Kao da ne moraju svaku vrstu (ili kako se već to zove) da uče, nego samo da poznaju osnovne principe, pa da primenjuju, npr. na crve, pa posle na kičmenjake redom

Da, u stvari priča o npr. građi crva je deo zamišljene a neodređene... "teme" (ili ne mogu sad da nazovem "teme" ako su "crvi" tema, ali nekako deo gradiva, verovatno postoji neki naziv i na srpskom, nit? engl. thread): Hajde da vidimo kako su životinje građene, gde se ide od najjednostavnijeg prema najkomplikovanijem (što su nas i učili na pedagogiji kao princip), dakle sunđer-dupljar-jedan crv-drugi crv-treći crv*-mekušac-bodljokožac**-zglavkar-kičmenjak, ali se to obrađuje metodom spiralnog kurikuluma ( :P wow, kako znam da koristim komplikovane pojmove, to sam našao na nekom sajtu gde se govorilo o matematici) tako da se prvo radi sve što ima veze sa crvima (građa, podela, ekologija itd.) pa se onda prelazi na mekušce, umesto da postoje megalekcije "građa životinja", "sistematika životinja" itd. pa da se na svakih mesec-dva vraćamo na crve; mislim da je ovako kao sada ipak bolje bar za osnovce jer se tako tradicionalno pišu svi udžbenici zoologije a i enciklopedije.

* "crvi" uopšte nisu jedan takson (to je to "kako se već to zove" ) nego mi njih samo radimo jedne za drugima jer su slične jednostavne građe... (od najjednostavnijeg prema najkomplikovanijem). U stvari na samom početku te lekcije imam mini-pričicu/prezentacijicu kojoj to deci objasnim, pa kasnije kada naiđemo na pojam "buba" (a kasnije i "riba" ) onda se podsetimo toga, jer i za njih to važi. (Izgleda da što je reč kraća, to je nepreciznija :D )

**bodljokošci se u udžbeniku uvek nalaze između zglavkara i kičmenjaka jer su oni i kičmenjaci jedine dve grupe deuterostomija, a svi ostali su protostomija. Pošto se na nivou osnovne škole te komplikovane stvari naravno ne pominju (bar nešto da je potrefljeno kako valja), bodljokošci su manje-više kao neki petodelni mekušci i mislim da ih treba raditi odmah iza mekušaca (a ako škola ima zbirku ljušturica morskih životinja, tu mogu da se ubace jedna ili dve praktične vežbe sa određivanjem vrsta iz prirodnog materijala) i kad se to završi onda idemo na fine mnogonoge zglavkare koji su deci jedno 17 puta interesantniji i obrađuju se veći broj časova (pa u drugom polugodištu ostaju samo kičmenjaci) i onda nema te usamljene ubačene lekcije o bodljokošcima koja jadna štrči kako god je okreneš, ni da je dodaš zglavkarima ni da je dodaš kičmenjacima kada treba da napraviš pitanja za usmeni ili test.
Jukie
 
Поруке: 385
Придружен: 02 Нов 2010, 02:14

Re: Ishodi i šta s njima

Порукаод ЈеленаБг » 10 Апр 2011, 21:29

Ajoj! :oops: Baš se ne sećam biologije... a bilo mi je interesantno.

Jasno je meni da je tako super što se ide od jednog do drugog taksona :D (usvajam, mada mi se čini da tu reč prvi put čujem :oops: ), pa sve o njima. Ali onda ishodi treba da se tiču jednog, pa drugog, pa trećeg, a ne da budu opšti (copy/paste od taksona, do taksona). To je ono što me muči: kada čitaš ishode, uopšte ne znaš da deca u stvari obrađuju crve! :shock:
ЈеленаБг
 
Поруке: 1904
Придружен: 06 Окт 2010, 00:30
Место: Београд

Re: Ishodi i šta s njima

Порукаод ЈеленаБг » 11 Апр 2011, 07:46

Što se tiče stavova...

Oni se pojavljuju samo u 00fajlu. Predstavljaju ponašanja dece koja se mi svi zajedno trudimo da razvijemo. Ocenjuju se kroz razne stvari u školi. Prvo, postoji ocena iz vladanja, drugo, u svakoj oceni iz predmeta je ugrađen i jedan deo ocene stavova. Svaki put kada zbog n neurađenih domaćih zadataka učenik dobije jedinicu, ocenili ste stav, a ne znanje ili umeće. Svaki put kada upišete ocenu na osnovu aktivnosti na času (koja je obično veća od ocena sa kontrolnih vežbi), ocenili ste stav. Svaki put kad iz bilo kog razloga ocenite učeničku svesku, ocenili ste stav.

Koliki prcenat ocene to nosi, nije određeno... Kada analiziram svoje ocene, to je oko 20%. Ali to nije pravilo, samo moja lična praksa.

Recimo, stavovi tehničara telekomunikacija, prevedeno na situaciju na času:
По завршеном образовању за овај профил, ученик ће бити у стању да:
- савесно, одговорно у уредно обавља поверене му послове

Ima svesku, piše (tako da ume da pročita) šta treba, radi domaće zadatke, učestvuje u projektima, ...
- се позитивно односи према примени сигурносних и здравствених мера у раду

Pravilno sedi na mestu, a ako je neka praksa u pitanju, onda sve gore navedeno, ...
- ефикасно организује време

Stigne da uradi 5-minutni kontrolni, domaći zadatak, ...
- испољи позитиван однос према значају функционалне и техничке исправности система за телекомуникације

Ovo je konkretno za profil, ali i isključi računar kada završi rad, ne ponaša se neprimereno ako mu npr.crkne olovka, ...
- испољи позитиван однос према професонално-етичким нормама и вредностима

E, ovo ne znam... valjda da se pristojno ophodi u komunikaciji sa nastavnikom i drugim učenicima...

Više ne znam da li vas zbunjujem ili edukujem... :roll:
ЈеленаБг
 
Поруке: 1904
Придружен: 06 Окт 2010, 00:30
Место: Београд

Re: Ishodi i šta s njima

Порукаод Jukie » 11 Апр 2011, 09:44

ЈеленаБг пише: ne ponaša se neprimereno ako mu npr.crkne olovka, ...

:lol:
- испољи позитиван однос према професонално-етичким нормама и вредностима
E, ovo ne znam... valjda da se pristojno ophodi u komunikaciji sa nastavnikom i drugim učenicima...

Ja mislim da to znači da ne vara na kontrolnom i da ne podmeće tuđu svesku itd.
Ja sam imao slučaj da mi podmetnu već pregledanu svesku koje se sećam jer je taj đak koristio neuobičajen font pri pisanju
i naravno na prvoj strani piše ime tog prvog učenika, prešvrljano i ispod piše ime ovog drugog :lol:
Više ne znam da li vas zbunjujem ili edukujem... :roll:

A imam ja jedno pitanje :mrgreen:
Da li si postala neka vrsta koordinatorke za ishode,
jer mi taj deo nekako izmiče, otkud to da se toliko razumeš u sve to ;)
Jukie
 
Поруке: 385
Придружен: 02 Нов 2010, 02:14

Re: Ishodi i šta s njima

Порукаод ЈеленаБг » 11 Апр 2011, 10:32

Imam sreće da kod mene u školi radi koordinator za praćenje i evaluaciju ... komplikovano ime, nisam zapamtila. Tako da je nekoliko nas iz škole već prošlo drugi krug obuke za ishode, iako obuka još nije ušla u katalog, ali biće... pa ću da ih reklamiram :D

A radila sam i u nekim OŠ u kojima su imali seminare aktivne nastave, a sve to ima neke veze... u stvari, ja baš volim rad u školi, pa čituckam tako i pedagogiju i svašta nešto... :geek:

Stvar je u tome što me je sve to interesovalo kad sam slušala seminar, pa sam naučila. Mnogi nisu, došli su da ogovaraju kolege, kad im je direktor već naredio da sede... Inače mrzim seminare na kojima ne možeš ništa da naučiš. A većina informatičkih je takva - dođe lik, izreklamira projekat i školu, ništa nas ne nauči, a kada hoćeš posle da pogledaš projekat na net-u, on ne radi! I onda... Gde si bio - nigde, šta si radio - ništa! Užas! :evil: Doduše i većina nas je takva, bio neki seminar kod nas, kolega se polomio da ga pripremi, a oni k'o deca: Kad možemo da idemo, nije valjda da su sertifikati tek na kraju... :evil:

Sad već trolujem... sorry!
ЈеленаБг
 
Поруке: 1904
Придружен: 06 Окт 2010, 00:30
Место: Београд

Re: Ishodi i šta s njima

Порукаод ЈеленаБг » 23 Мај 2011, 07:18

Izašli sunovi pravilnici o polaganju mature za ogledne smerove...
http://www.zavod.edu.rs/m-censo-novosti/123-prirucnici-maturski-ispit-u-ogledu
Ukratko: ispit se sadrži od srpskog, teorijskog i praktičnog dela.
Kolege koje predaju srpski jeziki književnost kažu da im priručnik izvanredno pomaže da znaju na koje oblasti da obrate više pažnje.
Teorijski deo se sastoji od pitanja koja su u priručniku i samo takva (sa eventualno promenjenim numeričkim podacima) mogu da se pojave na ispitu. Test se sastoji iz pitanja svih usko stručnih predmeta (modula).
Praktični deo je rad i odbrana istog, kao i do sad, s tim što je tačno određeno kako se to ocenjuje i ispitnu komisiju čine dva profesora i jedan član iz privrede.

Napomena: ni ja nisam stigla da pročitam, prepričavam kratak sastanak na temu. :oops: Kad pročitam, dodaću što budem mislila da je bitno. :)
ЈеленаБг
 
Поруке: 1904
Придружен: 06 Окт 2010, 00:30
Место: Београд

Re: Ishodi i šta s njima

Порукаод ЈеленаБг » 31 Мај 2011, 09:18

Ja sam opet malo brljala po netu i učila o ishodima i aktivnoj nastavi i naletela sam na formular za "Plan toka časa", to mu dođe priprema za čas. Da napomenem, "čas" kod aktivnog učenja ne morada bude jedan čas, može više. Nemam ga u e-formi, pa ću prepričati tabelu ovde:
Ima 4 kolone: Aktivnost učenika, Socijalna forma, Mediji, Cilj. Popunjavaju se za 7 faza časa: motivacija, informacija, obrada, diskusija, osiguranje znanja, generalizacija, evaluacija.

E, sad, šta je šta? Faze časa su bukvalno faze kroz koje bi morao da prođe svaki čas (Naravno, neki časovi, zbog teme, nemaju sve faze).
Faza motivacije je deo u kome motivišete učenike da se zainteresuju za temu.
Faza informacije je deo u kome Vi objašnjavate šta treba da se radi, oni čitaju neki tekst, ili slično.
Faza obrade je glavni deo časa i tu smišljate neku aktivnost kroz koju će oni usvojiti znanja potrebna za tu lekciju.
Faza diskusije je onaj deo gde se objašnjava šta nije jasno.
Osiguranje znanja je vežbanje, odgovaranje na pitanja itd.
Generalizacija - samo ime kaže.
Evaluacija - to je zamišljeno kao na seminarima - popunjavanje anketnih listića - da li smo bili dosadni.
Aktivnost učenika je ono iz plana, prethodno objašnjeno, samo usitnjeno po fazama.
Socijalna forma je metod, oblik časa.
Mediji su nastavni materijali.
Cilj - nema potrebe da se objašnjava.
ЈеленаБг
 
Поруке: 1904
Придружен: 06 Окт 2010, 00:30
Место: Београд

Re: Ishodi i šta s njima

Порукаод ЈеленаБг » 31 Мај 2011, 22:19

Evo i prilično dobrog bloga na zadatu temu... http://www.skolskidnevnik.net/

A ima i dosta upotrebljivih primera dobre prakse.
ЈеленаБг
 
Поруке: 1904
Придружен: 06 Окт 2010, 00:30
Место: Београд

Re: Ishodi i šta s njima

Порукаод Teachers » 08 Сеп 2016, 21:54

Помаже Бог браћо и сестре!

Радим у једној гимназији општег типа и скоро смо од ПеПси службе добили ферман да у глобалне и оперативне планове рада убацујемо стандарде и исходе. Колеге из основних школа који то раде годинама бих молио да се уздрже од коментара а оне из средњих школа, правнике и саветнике бих замолио да ми кажу да ли постоји Правилник/Уредба/Закон који прописује шта треба да садрже поменути планови? Оне које мисле да исходе и стандарде треба уписивати у дневне припреме молим да кажу по ком Правилнику/Уредби/Закону то раде.
Teachers
 
Поруке: 3
Придружен: 08 Сеп 2016, 21:44

ПретходниСледећа

Повратак на Унапређење наставе

Ко је на вези

Корисника прегледа овај форум: Нема регистрованих корисника и 1 гост

cron