Ђаци су жртва неодговорне власти

27. септембра 2021.

„Подбацили смо са ‚семафор моделом‘! Ако смо стварно хтели да нам деца иду у школу и знали да онлајн настава није квалитетна, били свесни да је најмлађима неопходна непосредна интеракција са наставницима и другим ученицима, и да је важно да остану што дуже у зеленом моделу, онда је све друго у овој држави морало да се утиша! А није се утишало“, револтирано за Nova.rs прича Јасна Јанковић, председница Уније синдиката просветних радника Србије.

Кризни штаб је 24. августа, недељу дана пред почетак школске године, одобрио три модела за наставу од 1. септембра, у зависности од ситуације са коронавирусом, по угледу на европске школе, а под називом „модел семафора”.

Међутим, родитељи и наставници су још тада страховали како ће овај модел бити имплементиран у Србији, а њихове стрепње месец дана касније показале су се оправданим. Тутин је почетком месеца била једина општина у којој је настава у средњим школама била организована према трећем моделу, односно онлајн. Сада, скоро месец дана од почетка школске године, комбинована настава примењује се у седмом и осмом разреду основних школа у девет општина, а у средњим школама на територији 45 локалних самоуправа.

Трећи модел наставе (онлајн) примењује се у средњим школама на територији осам локалних самоуправа. Из Министарства просвете поручују да ће и основци, од првог до четвртог разреда, прећи на онлајн, уколико се у њиховом одељењу појави троје заражених коронавирусом.

„Кад смо пре почетка школске године добили информацију о семафор систему, допало ми се, јер знам да је та метода функционисала у Аустрији, Швајцарској и другим земљама. Тамо су током целе прошле године прелазили ‚из боје у боју‘, али се знао ред и поредак, па сам се понадала да ће тако бити и код нас. Нажалост, стварност ме је демантовала“, наглашава Јанковић.

Ђаци, каже она, не знају шта да мисле о свему томе.

“Није им јасно зашто смо их пустили да иду нормално у школу, да нормално живе, а да им сада ту школу опет укидамо. Они су деца и није им јасно, а ми смо одрасли, а ни нама ништа није јасно“ искрена је наша саговорница.

Клизимо ка новембру 2020. године.

„Враћамо се, атерирамо у тај црни новембар 2020., када је било болесно 10 одсто просветних радника и када смо сви прешли на онлајн. Шта ћемо ако се и сада толики број наставника разболи, морамо опет онлајн, али је питање ко ће држати ту наставу. Када су се прошле године учитељи разболели, онда је министарство прогласило распуст, па треба ли да очекујемо и сад зимски распуст у октобру. За овај фијаско, овога пута није криво Министарство просвете, сви смо криви. Власт је највећи кривац јер поставља правила. Не можемо ми да поставаљaмо правила, морамо да функционишемо као систем“, наглашава Јанковић.

МН Комбинована настава у Европи и Србији

„Када дође до поделе одељења у две групе, једна је онлајн, а друга у школи, то у Европи, у развијеним земљама изгледа овако: Једни слушају уживо, а други, који су код куће, такође у реалном времену прате шта наставник говори, јер постоји камера која снима и тако држи један час за све ђаке. Док је у Србији другачије: Половина ученика једног одељења је на часу, а друга половина код куће. Једни уче пре подне у школи, а онда кад се заврши смена, наставници шаљу материјале другој половини, да науче сами. Немамо никакав увид у знање деце, поготово у млађем узрасту“ објашњава Јанковић.

„Наша деца су очајна и тужна. Она су жртве неорганизоване власти у земљи. Малишани у нижим разредима прилазе својим учитељицама још од првог септембра и стално их држе за руку, траже да их загрле. Жељна су пажње, дружења, својiх учитеља и нормалног школовања. Тек ћемо видети како ће све ово на њих да се одрази. Деци недостају школа и њихови другари, и све оно што школско доба са собом носи, а што смо им ми одузели“ закључује Јанковић.

Прваци посебно осетљиви

Учитељица из Чачка Весна Јеротијевић предаје ђацима првацима, па се посебно осврће на проблеме које ће имати ови најмлађи ученици уколико буду морали да се пребаце на онлајн наставу.

„За ученике првог разреда пресудан је тај моменат социјализације у школи и непосредан однос у настави је немерљиво важан. Никакав онлајн час то њима не може да надокнади, када они треба да се социјализују и да стичу прва знања Та деца неће моћи да функционишу у онлајн настави без помоћи родитеља. Без родитеља неће моћи да приступе онлајн платформи“ , каже учитељица.

Како изгледа “Семафор модел”

Први модел – зелено светло: сигурно окружење, сви ученици су у школи истовремено. Деца седе заједно, маске носе само док одговарају. Вакцинисани наставници не носе маску.

Други модел – жуто светло: Ради се по комбинованом моделу од прошле године, као за ученике 7. и 8. разреда. Разлика јесте што се смена спроводи на дневном нивоу, не на недељном.

Трећи модел – црвено светло: Ученици и наставници морају да носе маске, а настава се одвија по комбинованом моделу, који се може примењивати за ученике петог и шестог разреда.Уколико је локална самоуправа у црвеној зони, основне школе прелазе на трећи модел наставе, а то значи образовно васпитни рад путем наставе на даљину.

Извор: Нова С

 




ПЕТИЦИЈА УНИЈЕ СПРС – СМАЊЕЊЕ БРОЈА УЧЕНИКА У ОДЕЉЕЊУ

ПОПУСТ 15 % ЗА ЧЛАНОВЕ УСПРС

Unija sprs logo

ПРАВНА СЛУЖБА УСПРС

ПКУ – Covid 19

ПРОСВЕТА ИМА РЕЧ

МОЈА ПРАВА – ПРЕУЗИМАЊЕ

ЗАХТЕВ ЗА ПРЕУЗИМАЊЕ – ТЕХНОЛОШКИ ВИШАК

ЗАХТЕВ ЗА ПРЕУЗИМАЊЕ – НЕПУНО РАДНО ВРЕМЕ

Јединствена листа технолошких вишкова

Листа радника са непотпуним радним временом

Слободна радна места

Одлуке о расписивању конкурса на одређено и на неодређено. Споразуми о преузимању запослених Решења о избору кандидата

konkursi

IV фаза одобрених радних места

III Фаза одобрених радних места

II Фаза одобрених радних места

I Фаза одобрених радних места

Izrada web sajta: ATEC Technologies
Scroll