Како кафићи могу да раде, а школе не?

03. октобра 2020.

Како кафићи могу да раде, а школе не?! Ево шта каже министар

„План амбициозан, родитељи у проблему куда с децом кад су у школи 2,5 сата, ми уморни и преуморни – све радимо два пута, као да имам два одељења, све је као у реду… Вратите нам нормалну наставу, цело одељење, часове од 45 минута“, у ове реченице једне учитељице стала је сва проблематика тренутног стања образовног система у Србији.

У светлу најновије одлуке Кризног штаба да се попусте мере и рад кафића у затвореном продужи за два часа, сада до 23, родитељи и наставници, постављају питање како је могуће да су ресторани и кафићи, са све димом од цигарета или кухиње, безбеднији од школа.

Имајући у виду проблеме са којима се наставници, ученици и родитељи суочавају током комбинованог извођења наставе, али и поменуту одлуку, питали смо министра просвете Младена Шарчевића да ли се планира извођење целокупне наставе у школама у догледној будућности.

Међутим, његов одговор не улива оптимизам када су ученици, родитељи и наставници у питању.

– Не знам, о томе одлучује Кризни штаб – одговорио је министар Шарчевић за Директно.

Исто питање упућено је Кризном штабу, али остали смо без одговора, што не изненађује председницу Уније синдиката просветних радника Србије Јасну Јанковић.

– Оно што је до сада јасно, јесте да се Министарство просвете и Кризни штаб наизменично крију једни иза других – каже Јанковић у одговору на наше питање да оцени став родитеља и наставника о повратку у школу, али и одговор министра.

– Јако је тешко коментарисати и један и други став, јер нам фале информације. Уколико би број заражених био онај о коме прича Шарчевић, то би дало простора за размишљање о промени концепта наставе. Али, сви проблеми већ дуго остају – закључује Јанковић.

У вртићима и позориштима попуштене мере
Иначе, како смо сазнали од родитеља, и у вртићима је дошло до попуштања мера, па се после подне више не мери температура на уласку у објекат и одласку деце.

КОРАК НАПРЕД, НАЗАД ДВА Клацкалица која излуђује све у школи

Почела су и позоришта да раде, са великим бројем актера на сцени, упркос сагласности оних због којих публика долази. Глумац Милан Милосављевић рекао је у интервјуу за Директно.рс да Позориште на Теразијама „приморава глумце да играју представе, упркос епидемиолошкој ситуацији, и то да их буде око 100 на сцени“.

– Нас глумце и све остале позоришне актере уцењује управа Града Београда, угрожавајући нам здравље. Они кажу „ми вама дајемо шест месеци пуне плате, а ви не радите“. Терају нас да радимо под присилом. Играти представе у једном музичком позоришту као што је моје, где је на сцени у сваком тренутку око 100 актера, у овим условима је потпуно недопустиво – рекао је Милосављевић.

Милан Милосављевић: Ова власт хоће да глумци умиру с осмехом

Ипак, остаје загонетка како је дозвољено да 100 људи буде на сцени у истом моменту, а није дозвољено 29 ђака из примера једне учитељице.
– Моје драге колеге учитељи, не знам како ви, али ја сам на измаку снага. И физички и психички. Имам 28 ђака трећег разреда, у две групе, 36 часова недељно (две групе по 4 часа – енглески) – навела је она.

– Знам, рећи ће неко, да су нам часови по 30 минута, али не разумеју да је утолико теже остварити циљ часа, одржати час по плану за краће време (уместо за 45 минута). Деца позаборављала и градиво из другог, што због онлајн наставе, што због предугачког распуста, што због нереално доброг успеха – додаје.

– План амбициозан, родитељи у проблему куда с децом кад су у школи 2,5 сата, ми уморни и преуморни – све радимо два пута, као да имам два одељења, све је као у реду… Вратите нам нормалну наставу, цело одељење, часове од 45 минута – закључила је учитељица.

Да поред наставника, актуелан начин извођења наставе представља проблем и родитељима, уочљиво је и из летимичног погледа на коментаре овог твита. Један од родитеља каже да да они морају да посвете више времена деци за прелазак градива.

– Није Вам лако нимало. А верујте да није ни родитељима, баш због тога што деца не могу да за тих 30 минута пар пута недељно све похватају и онда ми морамо да „ускачемо“. Питам се само шта ће да раде деца чији родитељи немају ни новца, ни времена, ни знања.

Он, такође, додаје, да поједини наставници, под изговором недостатка времена не дозвољавају деци да постављају питања због чега се, како додаје, већ виде последице.
– Моје дете каже да за тих 30 минута они врло често не стигну ни да питају или кажу нешто што се тиче материје коју обрађују на часу, јер их наставници „сасеку“ под изговором да нема времена за то. А они већ осећају последице додао је.

Једна твитерашица каже да се ради о мобингу, а да наставницима преостаје да о својим проблемима говоре само на твитеру.

– Дивим Вам се. Министарство просвете обавља политику „колективног мобинга“…Твитер Вам је вентил – написала је.

Осим наставника и родитеља, највећи део проблема се налази пред децом. Како смо раније писали, родитељи уопште нису задовољни начином на који се настава изводи, где смо имали пример да деца нису имала ни један час немачког језика, а четири часа биологије недељно за две недеље наставе.

Извор: direktno.rs/




Unija sprs logo

ПКУ – Covid 19

ПРОСВЕТА ИМА РЕЧ

МОЈА ПРАВА – ПРЕУЗИМАЊЕ

ЗАХТЕВ ЗА ПРЕУЗИМАЊЕ – ТЕХНОЛОШКИ ВИШАК

ЗАХТЕВ ЗА ПРЕУЗИМАЊЕ – НЕПУНО РАДНО ВРЕМЕ

Јединствена листа технолошких вишкова

Листа радника са непотпуним радним временом

Слободна радна места

Одлуке о расписивању конкурса на одређено и на неодређено. Споразуми о преузимању запослених Решења о избору кандидата

konkursi

IV фаза одобрених радних места

III Фаза одобрених радних места

II Фаза одобрених радних места

I Фаза одобрених радних места

Website design: ATEC Technologies
Scroll