Kako kafići mogu da rade, a škole ne?

03. oktobra 2020.

Kako kafići mogu da rade, a škole ne?! Evo šta kaže ministar

„Plan ambiciozan, roditelji u problemu kuda s decom kad su u školi 2,5 sata, mi umorni i preumorni – sve radimo dva puta, kao da imam dva odeljenja, sve je kao u redu… Vratite nam normalnu nastavu, celo odeljenje, časove od 45 minuta“, u ove rečenice jedne učiteljice stala je sva problematika trenutnog stanja obrazovnog sistema u Srbiji.

U svetlu najnovije odluke Kriznog štaba da se popuste mere i rad kafića u zatvorenom produži za dva časa, sada do 23, roditelji i nastavnici, postavljaju pitanje kako je moguće da su restorani i kafići, sa sve dimom od cigareta ili kuhinje, bezbedniji od škola.

Imajući u vidu probleme sa kojima se nastavnici, učenici i roditelji suočavaju tokom kombinovanog izvođenja nastave, ali i pomenutu odluku, pitali smo ministra prosvete Mladena Šarčevića da li se planira izvođenje celokupne nastave u školama u doglednoj budućnosti.

Međutim, njegov odgovor ne uliva optimizam kada su učenici, roditelji i nastavnici u pitanju.

– Ne znam, o tome odlučuje Krizni štab – odgovorio je ministar Šarčević za Direktno.

Isto pitanje upućeno je Kriznom štabu, ali ostali smo bez odgovora, što ne iznenađuje predsednicu Unije sindikata prosvetnih radnika Srbije Jasnu Janković.

– Ono što je do sada jasno, jeste da se Ministarstvo prosvete i Krizni štab naizmenično kriju jedni iza drugih – kaže Janković u odgovoru na naše pitanje da oceni stav roditelja i nastavnika o povratku u školu, ali i odgovor ministra.

– Jako je teško komentarisati i jedan i drugi stav, jer nam fale informacije. Ukoliko bi broj zaraženih bio onaj o kome priča Šarčević, to bi dalo prostora za razmišljanje o promeni koncepta nastave. Ali, svi problemi već dugo ostaju – zaključuje Janković.

U vrtićima i pozorištima popuštene mere
Inače, kako smo saznali od roditelja, i u vrtićima je došlo do popuštanja mera, pa se posle podne više ne meri temperatura na ulasku u objekat i odlasku dece.

KORAK NAPRED, NAZAD DVA Klackalica koja izluđuje sve u školi

Počela su i pozorišta da rade, sa velikim brojem aktera na sceni, uprkos saglasnosti onih zbog kojih publika dolazi. Glumac Milan Milosavljević rekao je u intervjuu za Direktno.rs da Pozorište na Terazijama „primorava glumce da igraju predstave, uprkos epidemiološkoj situaciji, i to da ih bude oko 100 na sceni“.

– Nas glumce i sve ostale pozorišne aktere ucenjuje uprava Grada Beograda, ugrožavajući nam zdravlje. Oni kažu „mi vama dajemo šest meseci pune plate, a vi ne radite“. Teraju nas da radimo pod prisilom. Igrati predstave u jednom muzičkom pozorištu kao što je moje, gde je na sceni u svakom trenutku oko 100 aktera, u ovim uslovima je potpuno nedopustivo – rekao je Milosavljević.

Milan Milosavljević: Ova vlast hoće da glumci umiru s osmehom

Ipak, ostaje zagonetka kako je dozvoljeno da 100 ljudi bude na sceni u istom momentu, a nije dozvoljeno 29 đaka iz primera jedne učiteljice.
– Moje drage kolege učitelji, ne znam kako vi, ali ja sam na izmaku snaga. I fizički i psihički. Imam 28 đaka trećeg razreda, u dve grupe, 36 časova nedeljno (dve grupe po 4 časa – engleski) – navela je ona.

– Znam, reći će neko, da su nam časovi po 30 minuta, ali ne razumeju da je utoliko teže ostvariti cilj časa, održati čas po planu za kraće vreme (umesto za 45 minuta). Deca pozaboravljala i gradivo iz drugog, što zbog onlajn nastave, što zbog predugačkog raspusta, što zbog nerealno dobrog uspeha – dodaje.

– Plan ambiciozan, roditelji u problemu kuda s decom kad su u školi 2,5 sata, mi umorni i preumorni – sve radimo dva puta, kao da imam dva odeljenja, sve je kao u redu… Vratite nam normalnu nastavu, celo odeljenje, časove od 45 minuta – zaključila je učiteljica.

Da pored nastavnika, aktuelan način izvođenja nastave predstavlja problem i roditeljima, uočljivo je i iz letimičnog pogleda na komentare ovog tvita. Jedan od roditelja kaže da da oni moraju da posvete više vremena deci za prelazak gradiva.

– Nije Vam lako nimalo. A verujte da nije ni roditeljima, baš zbog toga što deca ne mogu da za tih 30 minuta par puta nedeljno sve pohvataju i onda mi moramo da „uskačemo“. Pitam se samo šta će da rade deca čiji roditelji nemaju ni novca, ni vremena, ni znanja.

On, takođe, dodaje, da pojedini nastavnici, pod izgovorom nedostatka vremena ne dozvoljavaju deci da postavljaju pitanja zbog čega se, kako dodaje, već vide posledice.
– Moje dete kaže da za tih 30 minuta oni vrlo često ne stignu ni da pitaju ili kažu nešto što se tiče materije koju obrađuju na času, jer ih nastavnici „saseku“ pod izgovorom da nema vremena za to. A oni već osećaju posledice dodao je.

Jedna tviterašica kaže da se radi o mobingu, a da nastavnicima preostaje da o svojim problemima govore samo na tviteru.

– Divim Vam se. Ministarstvo prosvete obavlja politiku „kolektivnog mobinga“…Tviter Vam je ventil – napisala je.

Osim nastavnika i roditelja, najveći deo problema se nalazi pred decom. Kako smo ranije pisali, roditelji uopšte nisu zadovoljni načinom na koji se nastava izvodi, gde smo imali primer da deca nisu imala ni jedan čas nemačkog jezika, a četiri časa biologije nedeljno za dve nedelje nastave.

Izvor: direktno.rs/




Unija sprs logo

PKU – Covid 19

PROSVETA IMA REČ

MOJA PRAVA – PREUZIMANJE

ZAHTEV ZA PREUZIMANJE – TEHNOLOŠKI VIŠAK

ZAHTEV ZA PREUZIMANJE – NEPUNO RADNO VREME

Jedinstvena lista tehnoloških viškova

Lista radnika sa nepotpunim radnim vremenom

Slobodna radna mesta

Odluke o raspisivanju konkursa na određeno i na neodređeno. Sporazumi o preuzimanju zaposlenih Rešenja o izboru kandidata

konkursi

IV faza odobrenih radnih mesta

III Faza odobrenih radnih mesta

II Faza odobrenih radnih mesta

I Faza odobrenih radnih mesta

Website design: ATEC Technologies
Scroll