Тешко је било навићи се на све…

19. октобра 2020.

Прва проба државне матуре, коју ће ђаци полагати на крају средње школе и која треба да замени пријемни испит за факултет, биће одржана следеће недеље. Јасна Јанковић из Уније просветних радника Србије каже за Н1 да би требало тестирати систем, а не само знање, јер су задаци само један мањи део. „Не знамо шта ће рећи факултети, да ли ће се одрећи новца који су добијали од пријемних испита“, изјавила је.

Питања која се постављају пред прву пробу државне матуре су различита, нека од њих су како ће је средњошколци полагати, како ће бити проверавано њихово знање, али и хоћемо ли умети да организујемо тако компликован систем.
„Ово ће бити прва проба задатака. Али, изгелда да нисмо урадили пробу система. Проба система је генерална проба онога што ће доци када дође та велика матура, око 65.000 матураната полазе по три предмета, то су велики проблеми и изазови, али чини ми се да је јако битно да знамо да ли ће факултети прихватити то уместо пријемних испита. Факултети ћуте, а у Закону о високом образовању пише да су дужни само да вреднују резултате матуре… То је широк појам“, објашњава Јанковић.

Организовање државне матуре, а да после тога ђаци полажу и пријемне испите, нема смисла, наглашава Јанковић.
„Државна матура мора да буде круна средњег образовања деце“, додаје.

А ако се гледа по малој матури, тврди Јанковић, види се да „нисмо стасали довољно“ за тако нешто.

„На малој матури гледамо колики је то систем и шта све ту треба да се дистрибуира, а не само да се направе задаци. Факултети ћуте, и чини се да се они неће одрећи прихода од уплате за пријемне испите“, рекла је гошћа Н1.

Према њеним речима, постоје факултети који имају право да траже додатне испите, попут глуме, ликовне уметности или дизајна.

„Али, за све друге, мислим да државна матура мора да се направи тако да у њу сви верују, а како ћемо то урадити, то је велики испит за све. На малој матури смо показали да нисмо стасали, а сад подижемо све на виши ниво, на виши левел, што кажу млади“, рекла је Јанковић.

Јанковић не зна ни како ће изгледати тај тест, ни да ли ће бити отворена или затворена питања.

Коментаришући одржавање наставе током пандемије, Јанковић каже да „изгледа другачије и чудно“.

„Тешко је било навићи се на све… Фали неколико месеци које смо изгубили претходне школске године, а није било времема да се на то вратимо, посебно међу млађим, то се баш осети, јер учитељице раде са две групе“, казала је Јанковић.

Колико ће епидемија утицати на све, каже, видеће се када буде направљен било какав пресек.

„Оно што смо приметили је да су на крају претходне школске године оцене биле више, што није добро, јер очигледно није било објективног оцењивања“, закључила је Јанковић.

Извор: Н1




Unija sprs logo

ПКУ – Covid 19

ПРОСВЕТА ИМА РЕЧ

МОЈА ПРАВА – ПРЕУЗИМАЊЕ

ЗАХТЕВ ЗА ПРЕУЗИМАЊЕ – ТЕХНОЛОШКИ ВИШАК

ЗАХТЕВ ЗА ПРЕУЗИМАЊЕ – НЕПУНО РАДНО ВРЕМЕ

Јединствена листа технолошких вишкова

Листа радника са непотпуним радним временом

Слободна радна места

Одлуке о расписивању конкурса на одређено и на неодређено. Споразуми о преузимању запослених Решења о избору кандидата

konkursi

IV фаза одобрених радних места

III Фаза одобрених радних места

II Фаза одобрених радних места

I Фаза одобрених радних места

Website design: ATEC Technologies
Scroll