УРУШАВАЊЕМ ПРОСВЕТЕ НАЈБРЖЕ СЕ РУШИ ДРЖАВА!

31. октобра 2020.

Просветни радници отвореним писмом подсетили премијерку и нове министре да се урушавањем просвете најбрже руши држава

У писму које је овог викенда стигло на адресе председнице Владе, Ане Брнабић, министра просвете Бранка Ружића, министра финансија Синише Малог и министарке државне управе и локалне самоуправе Марије Обрадовић, које у име 150.000 запослених потписује Унија синдиката просветних радника Србије, у шест тачака јасно се захтева шта је најургентније да српско образовање не доживи распад система због годинама нагомиланих и под тепих гураних проблема.

Иако у ових шест захтева преовлађују они о дуговањима према просветних радницима и гомилају се годинама потписница отвореног писма врховној власти Јасна Јанковић, председник Уније синдиката просветних радника Србије, у изјави уа Глас јавности, наглашава да су кренули од потреба од којих директно зависи гола егзистенција наставника и осталих запослених у нашем образовању.

-Мењају нам министре просвете као на производној траци, па кад се окренете иза себе видите једну заједничка нит од управо отишлог Младена Шарчевића, преко Срђана Вербића, до Жарка Обрадовића и свих претходника, гомиле нерешених проблема у готово непрегледном низу од неулагања у образовање, нерегулисаних платних разреда, вечито спорних начина примања у радни однос, да тек не спомњем однос министра и од њега постављених директора школа према просветарима. Такође, вечити а ретко остварљиви планови, тржиште уџбеника у монополу страних издавача… Окреће се глава од чињенице да наша земља најмање улаже у своје школство у Европи! А извлаче паралеле са земљама Скандинавије које, да дамо пример, улажу 7.5 процената свог буџета, а ми 3.2 процената буџета у образовање, објашњава Јасна Јанковић за Глас јавности разлоге за отворено писмо премијери и миниустрима , додајући да је положај наставника девалвиран и целокупним односом друштва према њима, али и наметањем партијских директора школа који једино воде рачуна да оправдају поверење странке која их је ту и поставила:

-Све гори положај просветних радника у друштву не тиче само зарада, већ целокупног односа друштва према учитељима њихове деце. Стално се подгрева сукоб између родитеља и наставника, наставника и ученика, а катастрофални закон из 2017. године је партијским директорима отворио врата мобингу запослених. Затим, затварамо школе јер нема довољно ђака, а и даље држимо број од неопходних 30 ученика у одељењу, што је највећи апсурд. Упркос већем морталитету, него наталитету и одласку младих да негде другде рађају децу, просвета се и даље сматра трошком. Прерачунава се где и колико може да се уштеди. Затворимо сеоску школу па пет ђака оде у градску, а за њима, логично, оду и родитељи,па се и учитељица, наравно, исели јер више нема ту шта да ради! Уместо да смањимо број ученика у одељењу, тиме побољшамо квалитет образовања, оставимо мале школе, да преко њих живе и мале средине, ми се боримо да урадимо кратковидо и погрешно, објашњава даље Јасна Јанковић разлоге за хитно предузимање мера за оздрављње једногх од најважнијих стубова друштва једне земље.

-Радећи у нашој просвети стално се питате да ли ова држава зна за праведност и да ли је образовање уопште занима. Дипломе су на продају а шта ће бити сутра, политичаре не занима, јер рачунају да ће већ сутра доћи неко други, па нека тај размишља. Јавност и не зна да трећина школа у Србији нема ни текућу воду, ни пристојне тоалете, да половина њих нема фискултурне сале. А тек наставни планови и програм, то мора колико јуче да се мења, јер се у овима више нико не сналази. И онда кажу ево вам нови минстар, још политичар који никада није радио у просвети, али руку на срце наше образовање није видело боље дане ни са бившим колегама. Једноставно, ако буде желео да ради, имаће Бранко Ружић много посла. Ако буде хтео да послуша струку, можда ћемо понешто моћи и да поправимо, макар социјални дијалог, ако ништа друго. Али, да се разумемо, кључ свега јесте политика Владе према образовању, а она ће, бојим се, бити идентична јер то у овој Влади нема ко да промени. Пишемо им писмо док су тек засели у фотеље, да не буде како нису знали, али да не траже да будемо џентлмени за првих сто дана Владе. Нема тога, нека на другом месту траже џентлмене, урушавањем просвете најбрже се урушава држава, закључује и поручује Јасна Јанковић за Глас јавности.

Извор: Глас јавности




ПЕТИЦИЈА УНИЈЕ СПРС – СМАЊЕЊЕ БРОЈА УЧЕНИКА У ОДЕЉЕЊУ

ПОПУСТИ ЗА ЧЛАНОВЕ УСПРС

Unija sprs logo

ПРАВНА СЛУЖБА УСПРС

ПКУ – Covid 19

ПРОСВЕТА ИМА РЕЧ

МОЈА ПРАВА – ПРЕУЗИМАЊЕ

ЗАХТЕВ ЗА ПРЕУЗИМАЊЕ – ТЕХНОЛОШКИ ВИШАК

ЗАХТЕВ ЗА ПРЕУЗИМАЊЕ – НЕПУНО РАДНО ВРЕМЕ

Јединствена листа технолошких вишкова

Листа радника са непотпуним радним временом

Слободна радна места

Одлуке о расписивању конкурса на одређено и на неодређено. Споразуми о преузимању запослених Решења о избору кандидата

konkursi

V Фаза одобрених радних места

IV фаза одобрених радних места

III Фаза одобрених радних места

II Фаза одобрених радних места

I Фаза одобрених радних места

Izrada web sajta: ATEC Technologies
Scroll