Da li naši učenici uistinu moraju provoditi toliki broj časova u svojim školama?

08. marta 2020.

Da li naši učenici uistinu moraju provoditi toliki broj časova u svojim školama?
Da se programi nastave i učenja osmišljavaju nerealno i u neskladu sa, najblaže rečeno, razvojnim karakteristikama naših učenika, svedoče roditelji, nastavnici, pedagozi, doktori nauka koji su u svom radu posvećeni obrazovanju, predstavnici Nacionalnog prosvetnog saveta, direktori osnovnih i srednjih škola i drugi koji su na jučerašnjem naučnom skupu „Razotkrivanje reformi Gimnazije“ u Čačku, argumentovano zastupali stavove o nepotrebnom opterećivanju učenika i projektovanim posledicima. Niko od prisutnih nije sporio značaj reformi, ali se postavilo realno pitanje: Da li naši učenici uistinu moraju provoditi toliki broj časova u svojim školama?

Učenici u srednjim školama imaju po 18 predmeta, odnosno 7 do 10, pa i 12 nastavnih časova dnevno. Poređenja radi, u Francuskoj učenici imaju 7 do 10 nastavnih programa, u Švajcarskoj imaju 6, odnosno 7 programa, u Velikoj Britaniji, u prva dva razreda uči se 6 do 8 programa, a u trećem i četvrtom do 5, u Americi 6 do 9 programa, u Kanadi čija je diploma prihvaćena svuda u svetu 8 do 10 programa, odnosno 4 do 5 po semestru (jednom polugođu)… A u Srbiji 18 programa… U narednoj školskoj godini, učenike 3. razreda srednjih škola čeka još 6 izbornih programa, od kojih će oni birati 2. Ponuđeni programi su: Primenjene nauke 1, Primenjene nauke 2, Religija i civilizacija, Ekonomija i biznis, Savremena tehnologija i Osnove geopolitike. Takođe, u ponudi su i dva programa iz prve dve godine: Obrazovanje za održivi razvoj i Umetnost i dizajn.
Na skupu je bilo reči i o osnovnoškolskim programima, kroz koje se učenici pripremaju za programe daljeg školovanja, kroz nastavu usmerenu na ishode, umesto na učenje, što predstavlja dodatnu teškoću i opterećenje i za učenike i za nastavnike, a ne obezbeđuje kvalitet u pogledu stečenog znanja.
Hvala domaćinima, Sindikatu obrazovanja Čačak i Sindikatu Gimnazije Čačak, na organizaciji skupa i datoj nam mogućnosti da iz relevantnih izvora bliže sagledamo obrazovnu politiku kroz koju se sprovode reforme, a ono možda još značajnije, shodno strukturi učesnika skupa, da nismo jedini u pogledu nezadovoljstva, da ono postoji i kod učenika i kod njihovih roditelja, pa i samih nastavnika, stručnih saradnika i direktora osnovnih i srednjih škola.
Među zaključcima, ističe se posebno potreba da se ovakvi i slični skupovi organizuju i u drugim opštinama, kako bi i ostali roditelji, učenici i nastavnici mogli da iskažu svoje mišljenje u vezi sa aktuelnom reformom obrazovanja, jer je jedino tako moguće uticati na predupređivanje negativnih efekata u pogledu planiranih reformi.
Skupu su prisustvovale kolege i drugi zainteresovani iz Kruševca, Zrenjanina, Beograda, Kraljeva, Kragujevca, Ivanjice, Guče i Gornjeg Milanovca.
Marija Stošić, portparol Sindikata obrazovanja Kraljevo




PETICIJA UNIJE SPRS – SMANJENJE BROJA UČENIKA U ODELJENJU

POPUSTI ZA ČLANOVE USPRS

Unija sprs logo

PRAVNA SLUŽBA USPRS

PKU – Covid 19

PROSVETA IMA REČ

MOJA PRAVA – PREUZIMANJE

ZAHTEV ZA PREUZIMANJE – TEHNOLOŠKI VIŠAK

ZAHTEV ZA PREUZIMANJE – NEPUNO RADNO VREME

Jedinstvena lista tehnoloških viškova

Lista radnika sa nepotpunim radnim vremenom

Slobodna radna mesta

Odluke o raspisivanju konkursa na određeno i na neodređeno. Sporazumi o preuzimanju zaposlenih Rešenja o izboru kandidata

konkursi

V Faza odobrenih radnih mesta

IV faza odobrenih radnih mesta

III Faza odobrenih radnih mesta

II Faza odobrenih radnih mesta

I Faza odobrenih radnih mesta

Izrada web sajta: ATEC Technologies
Scroll