Како је пропао … ауторитет наставника

09. децембар 2020.

Многи наставници са носталгијом причају о временима када су наставнике по аутоматизму поштовали и ученици и њихови родитељи. Не треба пуно памети да се закључи да се институције урушавају изнутра губљењем поверења грађана. Спољашње околности само могу да убрзају процесс пропадања.

Наставници се често жале на непоштовање које својим понашањем и речима показују и ученици и родитељи, од отворено дрског до потпуне неукључености. Неки ученици не разумеју због чега не могу да ометају друге кад већ сами не желе да се укључе у рад, играју се телефонима на часу док их таблица множења или правопис “смарају”. Тако, имате и родитеље који занемарују своје дете – никад не долазе на разговор/информације о детету, који своје дете кажњавају батинама због лоших оцена уместо да помогну у учењу, родитеље који уче децу да су боља од других и да самим тим заслужују другачији третман од оправдано прописаног кућног реда школе (“Трчи, сине, трчи по ходницима, нису сви супермени као ти”), родитеље који долазе неколико дана пре завршетка полугодишта/године да траже вишу оцену за своје дете, родитеље који сваки дан без стварне потребе долазе на разговор не дозвољавајући другим родитељима да стигну на ред и злоупотребљавајући наставниково време и сл.

Иако сви памтимо неколико изузетних наставника који су допринели да остваримо свој најпре људски, а потом интелектуални и сваки други потенцијал, не би требало да заборавимо и оне друге – недостојне просветитељског посла.

Неки од разлога због којих наставници више немају ауторитет по аутоматизму:

– Родитељи су имали лоше искуство са наставницима који нису били дорасли очекиваном ауторитету. Сада не желе да њихова деца буду жртве сличних илузија.
– Јасно је да дипломе не значе аутоматски ни велико знање ни добар педагошки приступ.
– Многи политичари и јавне личности које су допринели економском и моралном суноврату заједнице/државе/планете су професори.
– Неки наставници имају само теоретска знања која високо вреднују а не могу да их примене чак ни у свом животу (нпр. професор Предузетништва који никад није имао сопствени бизнис).
– Неки наставници не живе у складу са својим декларисаним начелима које желе наметнути ученицима.
– Код неких наставника се не види искрена жеља да допринесу стварном бољитку својих ученика.
– Многи „начитани“ наставници својим изгледом и ставовима не одају утисак да их је то знање усрећило или дало животу смисао.
– У нашем друштву није лако видљива и јасна веза између квалитетног образовања и квалитетног живота и наставник би требало да је предочи ученицима (ако је и сам види).

У сећању ми је остала прича једног наставника математике, оца двоје малолетне деце и мужа незапослене жене. Како је у школу долазио скромно обучен и носио дотрајалу торбу, често ироничан, веома озбиљан и претерано понизан пред „силом“, једном приликом је добио овакав брзоплет одговор од ученика који је лоше урадио писмену вежбу:

– Опет један! И даље ништа не учиш?
– А што да учим? Да будем бедник као и Ви?

Тек када будемо настојали да сагледамо комплексност проблема неповерења између наставника са једне и ученика и родитеља са друге стране, можемо почети да причамо о некој стварној реформи образовања. А нисмо се ни дотакли приче о осталим учесницима у формалном образовању – директорима, стручним службама, Министарству…

Извор: https://celozivotnoucenje.blogspot.com/

 




КАНЦЕЛАРИЈА УСПРС: 065/944 2000

Unija sprs logo

ПРАВНА СЛУЖБА УНИЈЕ СПРС: pravnik2usprs@gmail.com pravnik3usprs@gmail.com usprspravnik@gmail.com

ЧЛАНОВИ УСПРС РАДНИХ ПОДГРУПА ПРИ ШКОЛСКИМ УПРАВАМА

Јединствена листа технолошких вишкова

Листа радника са непотпуним радним временом

Слободна радна места

МОЈА ПРАВА – ПРЕУЗИМАЊЕ

ЗАХТЕВ ЗА ПРЕУЗИМАЊЕ – ТЕХНОЛОШКИ ВИШАК

ЗАХТЕВ ЗА ПРЕУЗИМАЊЕ – НЕПУНО РАДНО ВРЕМЕ

ПОПУСТИ ЗА ЧЛАНОВЕ УСПРС

ПЕТИЦИЈА УНИЈЕ СПРС – СМАЊЕЊЕ БРОЈА УЧЕНИКА У ОДЕЉЕЊУ

ПКУ – Covid 19

ПРОСВЕТА ИМА РЕЧ

Одлуке о расписивању конкурса на одређено и на неодређено. Споразуми о преузимању запослених Решења о избору кандидата

konkursi

VII Фаза одобрених радних места

VI Фаза одобрених радних места

V Фаза одобрених радних места

IV фаза одобрених радних места

III Фаза одобрених радних места

II Фаза одобрених радних места

I Фаза одобрених радних места

Izrada web sajta: ATEC Technologies
Scroll