АНТИЦИПАЦИЈА МИНИСТАРКЕ, КАО ПОСЛЕДИЦА ЗАБИТИ У КОЈОЈ НАМ ЈЕ ОБРАЗОВАЊЕ
Пажљиво пратећи и анализирајући изјаве министарке, која нам поручује у ком правцу треба да се мења образовни систем, закључих да српско образовање не иде напред него у рикверц.
Министарка, па зашто радите оно за шта нисте стручни?!
Изјависте да наставници удвојени, утројени, а никако сами не треба да образлажу закључене оцене. Па зашто ??? Од кад то и кад почиње подела кацига и панцира?
Емпатични по природи свог примарног посла нисте одмакли даље од политичара, који релативизује нарасло насиље и несрећна решења које министарство предузима да реши нагомилане проблеме. Не можете конкретно да дате ни један одговор „јел можете мало да нарушите поступке, који су у току“.
Уз све ваше мере психолошке подршке, коју нудите својим смирено, сугестивно, терапеутским гласом, морам да Вас обавестим да школе и Тимови по школама нису у могућности да реше насиље.
Кажете резултати тестова на завршном испиту показују континуитет у знању. Одговорно Вам тврдим да имамо само континуитет у лошим тестовима, који са питањима затвореног типа подсећају на квизове. Ако ми не верујете погледајте резултате Писа тестирања. Кажете па добро бољи смо од Албаније????
Били сте на семинару о вештачкој интелигенцији, а ми се бавимо и даље проблемом претешких ранаца.
Појачајте са колегама из Владе Републике Србије рад социјалних и здравствених установа на превенцији нарасле агресије међу децом и родитељима.
Шта кажете мораћемо мало да се прилагодимо? Изјависте да планирате да недовољан број запослених у школама решите „двопредметним наставницима“ и студентима без мастера! Па то смо имали у послератно време. Зар опет?
Ово је мера на коју упозоравамо као синдикат. Ко ће вам образовати децу?
Негативна селекција, због малих зарада и лошег статуса наставника већ узима свој данак. Децу може чувати свако али образовати не може или мислите да може?
Буџет помињете али не можете да изговорите да би решење мањка запослених у школама могло да се реши подизањем зарада запосленим и повећањем издвајања буџета за образовање.
Надам се да сте опет нешто лоше разумели, јер ако нисте данак свега наведеног биће и јесте срозавање српског образовања.
А без образовања нема напретка или можда има?
Снежана Романдић Петровић
Руководилац Ресора за образовни систем Уније СПРС