Да ли наши ученици уистину морају проводити толики број часова у својим школама?

08. марта 2020.

Да ли наши ученици уистину морају проводити толики број часова у својим школама?
Да се програми наставе и учeњa осмишљавају нереално и у нескладу са, најблаже речено, развојним карактеристикама наших ученика, сведоче родитељи, наставници, педагози, доктори наука који су у свом раду посвећени образовању, представници Националног просветног савета, директори основних и средњих школa и други који су на јучерашњем научном скупу „Разоткривање реформи Гимназије“ у Чачку, аргументовано заступали ставове о непотребном оптерећивању ученика и пројектованим последицима. Нико од присутних није спорио значај реформи, али се поставило реално питање: Да ли наши ученици уистину морају проводити толики број часова у својим школама?

Ученици у средњим школама имају по 18 предмета, односно 7 до 10, па и 12 наставних часова дневно. Поређења ради, у Француској ученици имају 7 до 10 наставних програма, у Швајцарској имају 6, односно 7 програма, у Великој Британији, у прва два разреда учи се 6 до 8 програма, а у трећем и четвртом до 5, у Америци 6 до 9 програма, у Канади чија је диплома прихваћена свуда у свету 8 до 10 програма, односно 4 до 5 по семестру (једном полугођу)… А у Србији 18 програма… У наредној школској години, ученике 3. разреда средњих школа чека још 6 изборних програма, од којих ће они бирати 2. Понуђени програми су: Примењене науке 1, Примењене науке 2, Религија и цивилизација, Економија и бизнис, Савремена технологија и Основе геополитике. Такође, у понуди су и два програма из прве две године: Образовање за одрживи развој и Уметност и дизајн.
На скупу је било речи и o основношколским програмима, кроз које се ученици припремају за програме даљег школовања, кроз наставу усмерену на исходе, уместо на учење, што предстaвља додатну тешкоћу и оптерећење и за ученике и за наставнике, а не обезбеђује квалитет у погледу стеченог знања.
Хвала домаћинима, Синдикату образовања Чачак и Синдикату Гимназије Чачак, на организацији скупа и датој нам могућности да из релевантних извора ближе сагледамо образовну политику кроз коју се спроводе реформе, а оно можда још значајније, сходно структури учесника скупа, да нисмо једини у погледу незадовољства, да оно постоји и код ученика и код њихових родитеља, па и самих наставника, стручних сарадника и директора основних и средњих школа.
Међу закључцима, истиче се посебно потреба да се овакви и слични скупови организују и у другим општинама, како би и остали родитељи, ученици и наставници могли да искажу своје мишљење у вези са актуелном реформом образовања, јер је једино тако могуће утицати на предупређивање негативних ефеката у погледу планираних реформи.
Скупу су присуствовале колеге и други заинтересовани из Крушевца, Зрењанина, Београда, Краљева, Крагујевца, Ивањице, Гуче и Горњег Милановца.
Марија Стошић, портпарол Синдиката образовања Краљево




ПЕТИЦИЈА УНИЈЕ СПРС – СМАЊЕЊЕ БРОЈА УЧЕНИКА У ОДЕЉЕЊУ

ПОПУСТИ ЗА ЧЛАНОВЕ УСПРС

Unija sprs logo

ПРАВНА СЛУЖБА УСПРС

ПКУ – Covid 19

ПРОСВЕТА ИМА РЕЧ

МОЈА ПРАВА – ПРЕУЗИМАЊЕ

ЗАХТЕВ ЗА ПРЕУЗИМАЊЕ – ТЕХНОЛОШКИ ВИШАК

ЗАХТЕВ ЗА ПРЕУЗИМАЊЕ – НЕПУНО РАДНО ВРЕМЕ

Јединствена листа технолошких вишкова

Листа радника са непотпуним радним временом

Слободна радна места

Одлуке о расписивању конкурса на одређено и на неодређено. Споразуми о преузимању запослених Решења о избору кандидата

konkursi

V Фаза одобрених радних места

IV фаза одобрених радних места

III Фаза одобрених радних места

II Фаза одобрених радних места

I Фаза одобрених радних места

Izrada web sajta: ATEC Technologies
Scroll