Јанковић: Зашто се прича о матурама, а не да треба прво да се вратимо у школу

07. јуна 2021.

Председница Уније синдиката просветних радника Србије Јасна Јанковић, говорећи о прослави матура, изјавила је у емисији N1 Studio Live  да „разуме и мале осмаке и велике матуранте“, али и поставила питање „да ли школа служи да се забавимо на матури или да нешто научимо“. „Ако је ситуација добра и могу да се организују матуре, онда нема разлога да се ми у школу не вратимо и завршимо годину регуларно. Чим се ми не враћамо у школу, питам се као професор, родитељ и грађанин, шта се то дешава, шта ми то не знамо“, каже она.

Како је рекла, чини јој се да све мање разговарамо о образовању, а све више разговарамо о школама и начину организације рада.

„Што је лоше, али чини ми се да је корона свему томе допринела. Ако је ситуација добра и могу да се организују матуре, онда нема разлога да се ми у школу не вратимо и завршимо годину регуларно. Чим се ми не враћамо у школу, питам се као професор, родитељ и грађанин, шта се то дешава, шта ми то не знамо“, каже она.

Ситуација, каже, јесте боља на терену у односу на новембар и децембар.

„Сада реално јесте мање болесних, али ми имамо тај режим рада од 1. септембра, пола пола, надам се да ћемо из свега овога нешто научити“, каже она.

Истиче да би повратак у школу значио због оцењивања.

„Због контроле свега онога што деца нису успела да ураде у претходном периоду, чини ми се да би то био добар пресек за сваког од нас“, каже она.

Додаје да од марта прошле године не раде онако како би реално требало.

„Та онлајн настава је показала много мана, и сада када бисмо се вратили свакако би морао прво да се направи пресек, друго да се деца питају у реалним условима, да те оцене буду реалне, овако не знам колико ће колеге и колегинице успети да оцене“, каже она.

Према њеним речима, о томе се разговара „тамо где се увек и прича о проблемима“.

„То је у зборницама, у УСПРС, тамо где људи заиста раде и где се суочавају с великим проблемима откад је све ово почело, имали смо велике проблеме и пре короне, ово је сад зачинило ту нашу просветну чорбу“, каже она.

Истакла је да „разуме и мале осмаке и велике матуранте“.

„Сви смо кроз то прошли, поготово ко је имао децу тог узраста, зна колико је то узбуђење. Али ако то можете, онда не знам да ли школа служи да се забавимо на матури или да нешто научимо“, каже она.

Како је рекла, улетели су преко ноћи у онлајн наставу и из ње извукли максимум.

„Али који је квалитет тога, е ја бих желела да ми о томе разговарамо, о томе не разговарамо, и ево сад помињемо прославе. Зашто сада причамо о матурама, а не о томе да треба прво да се вратимо у школу“, пита она.

Сматра да су ђаци научили да понешто могу да ураде и онлајн, али да нису могли да науче оно што реално нису могли да науче. Каже да је то тешко поправити.

„Мислим да је квалитет образовања, не могу говорити процентуално, с терена могу да кажем да моје колегинице и колеге не знају шта ће пре. Заиста имам обичај да кажем плачу наставници на терену. А шта ћемо наредне године, ако ми од септембра будемо ушли у одељење, онда бисмо нешто и могли да надокнадимо, ако ми трећу годину почнемо овако, мислим да нам предстоји велики пад квалитета образовања и волела бих да неко о томе почне да говори“, каже Јанковић.

 




ПЕТИЦИЈА УНИЈЕ СПРС – СМАЊЕЊЕ БРОЈА УЧЕНИКА У ОДЕЉЕЊУ

ПОПУСТ 15 % ЗА ЧЛАНОВЕ УСПРС

Unija sprs logo

ПРАВНА СЛУЖБА УСПРС

ПКУ – Covid 19

ПРОСВЕТА ИМА РЕЧ

МОЈА ПРАВА – ПРЕУЗИМАЊЕ

ЗАХТЕВ ЗА ПРЕУЗИМАЊЕ – ТЕХНОЛОШКИ ВИШАК

ЗАХТЕВ ЗА ПРЕУЗИМАЊЕ – НЕПУНО РАДНО ВРЕМЕ

Јединствена листа технолошких вишкова

Листа радника са непотпуним радним временом

Слободна радна места

Одлуке о расписивању конкурса на одређено и на неодређено. Споразуми о преузимању запослених Решења о избору кандидата

konkursi

IV фаза одобрених радних места

III Фаза одобрених радних места

II Фаза одобрених радних места

I Фаза одобрених радних места

Izrada web sajta: ATEC Technologies
Scroll