Извор: telegraf.rs
На питање да ли су запрећене казне за непоштовање ових смерница портпаролка УСПРС каже да за тако нешто није чула, али чак и да јесу, да не би постојао начин за контролисање.
Министарство просвете упутило је васпитно-образовним установама смернице којима би требало да се воде почетком нове школске године. Kако су навели, смернице су прослеђене због трагедија које су се догодиле у ОШ „Владислав Рибникар“ и Младеновцу, а фокус се ставља на солидарност, поштовање и унапређење васпитног рада.
Према тим смерницама, првог наставног дана организоваће се разговори са ученицима како би се упознали са планом рада, а покренуће се заједнички разговори са свим актерима школског живота. Током прве наставне недеље организоваће се тематска настава, са радионицама и другим активностима усмереним ка неговању емпатије, вредностима међусобног поштовања, сарадње и солидарности, уз уважавање различитости. Друге наставне недеље предвиђено је да наставници спроводе иницијално процењивање у оквиру појединачних предмета и у складу са њима врше даље планирање образовно-васпитног рада.
Министарство просвете упутило је васпитно-образовним установама смернице којима би требало да се воде почетком нове школске године. Kако су навели, смернице су прослеђене због трагедија које су се догодиле у ОШ „Владислав Рибникар“ и Младеновцу, а фокус се ставља на солидарност, поштовање и унапређење васпитног рада.
Према тим смерницама, првог наставног дана организоваће се разговори са ученицима како би се упознали са планом рада, а покренуће се заједнички разговори са свим актерима школског живота. Током прве наставне недеље организоваће се тематска настава, са радионицама и другим активностима усмереним ка неговању емпатије, вредностима међусобног поштовања, сарадње и солидарности, уз уважавање различитости. Друге наставне недеље предвиђено је да наставници спроводе иницијално процењивање у оквиру појединачних предмета и у складу са њима врше даље планирање образовно-васпитног рада.
Оне не упућују ни на шта конкретно, немамо конкретна упутства, то су неки термини који лепо звуче, а у пракси на почетку школске године не значи ништа. Нагласак је на томе да се развијају моралне вредности, друштвене, солидарне и социјализација. Сада ћете уместо у окружењу у ком деца расту и у ком су присутни 24 сата дневно, у школи да развијате, то се развија у породици, друштву, медијима и друштвеним мрежама и то нигде немате. Не можете то да развијете у школи. Једно демократско друштво треба да тежи тим вредностима и врлинама. Чему је образовни систем од Доситеја до данас тежио? Школа је одувек тежила тим вредностима, она је једини бастион одбране тих врлина и одувек се тежило да се оне негују кроз сваки предмет. Није довољно само развијати их у школи – објашњава она.
Она додаје и да је најбитније искоренити говор мржње, као и да се то нажалост не може учинити само у школи за време 8 часова које деца проведу у њој.
– Свакодневно је присутан говор мржње на друштвеним мрежама, на телевизији, он је постао опште прихватљив. Ако деца расту и развијају се у таквом окружењу то им постаје део свакодневнице. И сад ви у школи за 4-5 сати треба да то промените, у школи ниједан просветни радник нема такав однос са ђацима. Можда ђаци имају са својим вршњацима јер су то покупили негде другде, али у школи то нису научили. Родитељи су склони да верују да те вредности почињу и завршавају се у школи, али рад на себи траје цео живот – појашњава Јеротијевић.
На питање да ли су запрећене казне за непоштовање ових смерница портпаролка УСПРС каже да за тако нешто није чула, али чак и да јесу, да не би постојао начин за контролисање.
– Нисам упозната са тиме да ли су запрећене казне, али и да јесу вероватно се односе на појединца и на установу, али ко ће то да провери? Kада нешто не можете да проверите како ћете да га санкционишете? – пита наша саговорница.
Антић: Да разред буде једна породица
Председник Форума средњих стручних школа са друге стране, наводи за наш портал да нове смернице могу да донесу само добро, као и да разред треба да функционише као једна породица.
– У реду је потенцирати врлине и вредности у школи. То подразумева формирање заједништва у одељењу као породице, ако постоји проблем у реду је да се укључе и родитељи и психолог и педагог. Наставнике треба информсати путем семинара, предавања… Kључ је у разредним старешинама и наставницима, тим људима треба повећати плату. Никада није читаво одељење проблематично, али треба направити породичну атмосферу, да се деца поштују. Да се честитају рођендани, славља међусобно, верујем да наставници то хоће и желе – каже наш саговорник.
Антић наглашава да би родитељи требало да прихвате одлуку наставника када су оцене у питању, а деца да схвате да ниједан наставник не оцењује да би био строг, већ да би ученици научили нешто и били спремнији.
– Насиље постоји и увек ће постојати, али сви морају да се труде, од родитеља преко наставника до наставника. Родитељи морају да схвате да ће деци сваки предмет користити и да нико не даје оцену да би био строг, већ оцењују знање. Потребно је да се не мешају и да сарађују са школама – наводи.
Он потврђује да није чуо да су запрећене икакве казне за непоштовање нових смерница, али додаје да би требало појачати контролу установа.
– Ако инспекција утврди да неко у школи не ради, треба да буду кажњени, али још увек није дефинисано какве казне ће бити у питању – закључује Антић за наш портал.