ЂАЦИ СА ОНЛАЈН НАСТАВЕ ОД ДАНАС МОГУ У ШКОЛЕ ПО БОЉЕ ОЦЕНЕ: Наставници нека се снађу, како знају и умеју
Ђацима су, до овог викенда, стигли предлози закључних оцена за крај првог полугодишта а они који нису задовољни њима моћи ће од данас па до краја радне недеље да их поправе на усменим проверама знања у учионици.
Да би поправили цене, основци са онлајн наставе од петог до осмог разреда и средњошколци, претходно се морају договорити са разредним стерешинама и предметним наставницима о терминима кад им се то може прецизно омогућити, због редовних обавеза наставника са онлајн наставом.
Како сазанаје Глас јавности, према последњим информацијама из школа, до данас се није много ученика пријавило да ову додатну проверу знања, мада то још не мора да значи јер се неки родитељи још нису одлучили колико то одговара и амбицијама своје деце. С друге стране, наставници већински мисле да иако би ове оцене могле да се закључе и са мање провера него у редовним околностима присутна је и бојазан да би такав општи успех пре био депримирајући него мотивациони, што се тек посебно односи на ученике са сметњама у развоју.
Из Министарства просвете су, без посебних објашњења, послали школама Упутство у више бирократској форми у коме наводе да: “Оцењивање ученика на основу усмене провере постигнућа изузетно може да се и обавља непосредно у школи, уколико је ученик незадовољан предлогом закључне оцене”, уз још пар реченица врло сличног садржаја. И тако су наставнике препустили саме себи, да се сналазе у том уском оквиру – може се закључити закључна и са недовољним бројем оцена, али ви одлучите како.
Све ће то бити само статистика!
Такође, због актуелне епидемиолошке ситуације школе су и обавези да траже сагласност родитеља да ученици у школи одговарају за бољу оцену, што само изнова компликује цео процес. Све у свему, како рече један директор школе за дневни лист Политику, који није био вољан да се представи, али је несумњиво погодио у центар лаконским закључком: “Принцип је радите како знате, све ће то бити само статистика! Свима одговара лажна слика, представа. Зато деци увек напомињем да уче само због себе”.
Од оних који и желе и смеју да јавно говоре о овим новим недоумицама наставника, родитеља и ђака одговоре, по неписаном правилу, можете још потражити у Унији синдиката просветних радника Србије:
-Сматрамо да је Министарство просвете поново погрешило из добро познатог разлога не консултовања струке. Направљено је замешатељство наглим преласком на онлајн наставу беспотребним скраћивањем полугодишта и великим стресом око закључивања оцена, како код ученика, тако и код наставника. Подсећамо да је између 15 и 20 одсто запослених ван строја због болести или изолације. Наставља се стари лош модел понашања у коме Министарство просвете ex cathedra доноси одлуке, без консултација са струком не преузимајући потребну одговорност. Јасно је да корона време не нуди добра решења нигде у свету, па ни код нас. Оно што, ипак, треба да научимо из ове ситуације је то да само заједничким снагама можемо да колико-толико сачувамо образовни систем, прича за Глас јавности Јасна Јанковић, председник Уније синдиката просветних радника Србије.
(Глас јавности)