Не помажите нам више збуњујућим одлукама, кад вас молимо!

12. децембра 2020.

Наставници, родитељи и ђаци челницима Министарства просвете: Не помажите нам више збуњујућим одлукама, кад вас молимо!

Закључна оцена на крају првог полугодишта не мора да се утврди, саопштило је недавно Министарство просвете, иако су пре само десетак дана школама у Србији прослеђена упутства у којима је написано супротно!

Ово је само још једна од одлука или тек препорука Министарства просвете која је отежала посао тренутно јединим актерима у борби за спас нашег школства у време пандемије короне, наставницима, родитељима и ученицима, па се све чешће чује њихов вапај, као у старом вицу – немојте више да нам “помажете”, молимо вас!

На идентичан одјек наишла је и такође недавна одлука Министарства просвете да се прво полугодиште скрати за месец дана од раније планираног, иако за то нема ни логичног, а ни ваљаног разлога, како сматрају наставници и родитељи, јер су се преласком већине ђака на онлајн наставу баш и створили услови за безбеднији начин да се приведу наставни план и програм, колико је могуће боље у овим ванредним околностима. Тако се, како веле, зимским распустом од 18. децембра до 18. јануара, Министарство просвете додатно дистанцирало од проблема, по систему бриго моја пређи на другога. А тај други зна се ко је: наставници, родитељи и ђаци.

За то, како све изгледа у реалном животу, питамо скоро идеалног саговорника Добривоја Марјановића, члана Председништва Уније синдиката просветних радника Србије, али и професора информатике из Крушевца, коме је и супруга просветни радник, а у кући имају и троје деце који су на онлајн настави, док двоје од њих тако похађају и музичку школу.

Њему искуство на ову тему сигурно не фали, па смо га замолили да за Глас јавности прича о тренутној реалности нашег школства, као наставник, али и родитељ деце из школе у ванредним условима.

– За она три месеца, од марта до јуна, сналазили смо се како знамо и умемо, предавали и оцењивали, убрзаном методологијом покушавали да надоместимо да се школска година редовно приведе крају. Онда, на крају школске године ревидиран је Правилник о оцењивању да ученик може да има и мањи број оцена за ону закључну. И Министарство просвете је нагласило да је то само до тада, па смо се припремили да регуларно оцењујемо у новој школској години, уз бољу организацију. Зато смо ми из Уније СПРС опет, као и годинама пре, предложили да одељења смање број ученика, што због бољег квалитета наставе, што због најављеног другог и трећег таласа пандемије. Али Министарство просвете то не слуша, значи не желе системско решење, већ само тренутно деле одељења у две групе, што реално дуплира и отежава посао настаницима и збуњује ученике, објашњава нам крушевачки наставник информатике Добривије Марјановић, и додаје како је Министарство просвете и остале одлуке доносило краткорочно, такорећи без визије како ставити школство на здраве ноге, па и у ванредним околностима:

– Током лета, значи кад имају времена да планирају нову школску годну уз све изазове наставка пандемије короне, они шаљу допис школама да се изјасне за које ће од три тада могуће интернет платформе да се одлуче у настави. Школе се опредељују и шаљу им своје одлуке, али Министарство просвете као да не зна шта ће са тим, јер не организују никакве обуке за наставнике. Кад смо видели да они ништа не раде, наставници информатике по школама обучавају колеге или их упућују на интернет обуке како би се припремили за нову школску годину. Значи, опет нема системских решења, већ како се ко снађе, чиста импровизација, прича Добривоје Марјановић, а онда наводи и нова оптерећења за наставнике, родитеље у ученике за које из Министарства просвете није имало слуха:

– Преко медија Министарство просвете се хвали како је обезбедило “чак” 1.870 таблета за школе , а шта је то за 1.700 наших школа процените сами, један по свакој!

И онда родитељи, у време ове економске неизвесности због пандемије, купују својој деци нове рачунаре, таблете, мобилне телефоне…

Такође, и наставници то морају набавити за своју децу, ма да и сами користе личну опрему да би изводили онлајн наставу, плаћати интернет, али их нико и не пита из Министарства просвете имају ли они то од чега.

И даље се доносе краткорочна решења од прилике до прилике, што одавно не оставља озбиљан утисак и тешко је закључити куда воде наше школство, пита се Добривоје Марјановић, члан председништва Уније СПРС, али и као наставник и родитељ три школарца из своје куће.

Извор: Глас јавности




ПЕТИЦИЈА УНИЈЕ СПРС – СМАЊЕЊЕ БРОЈА УЧЕНИКА У ОДЕЉЕЊУ

ПОПУСТИ ЗА ЧЛАНОВЕ УСПРС

Unija sprs logo

ПРАВНА СЛУЖБА УСПРС

ПКУ – Covid 19

ПРОСВЕТА ИМА РЕЧ

МОЈА ПРАВА – ПРЕУЗИМАЊЕ

ЗАХТЕВ ЗА ПРЕУЗИМАЊЕ – ТЕХНОЛОШКИ ВИШАК

ЗАХТЕВ ЗА ПРЕУЗИМАЊЕ – НЕПУНО РАДНО ВРЕМЕ

Јединствена листа технолошких вишкова

Листа радника са непотпуним радним временом

Слободна радна места

Одлуке о расписивању конкурса на одређено и на неодређено. Споразуми о преузимању запослених Решења о избору кандидата

konkursi

V Фаза одобрених радних места

IV фаза одобрених радних места

III Фаза одобрених радних места

II Фаза одобрених радних места

I Фаза одобрених радних места

Izrada web sajta: ATEC Technologies
Scroll