Од 15. априла нове функције у оквиру есДневника са циљем унапређења образовног процеса и смањења педагошке администрације

11. април 2025.

Извор Министарство просвете

Од 15. априла нове функције у оквиру есДневника са циљем унапређења образовног процеса и смањења педагошке администрације

Нове функције есДневника чији је циљ унапређење образовног процеса и смањење педагошке администрације, у пуном обиму, биће доступне родитељима, наставницима и ученицима од 15. априла 2025. године.

Уважавајући раније захтеве родитеља, наставника, струковних удружења, као и репрезентативних синдиката у просвети Министарство просвете је омогућило нове функције електронског дневника које ће олакшати рад наставницима, дати бољи увид родитељима у радне навике и напредовање њихове деце, али омогућити да ученици имају свој портал где ће имати увид у оцене и своја постигнућа.

За ученике ће бити успостављен посебан портал у оквиру есДневника где ће имати увид у оцене, изостанке, планиране активности, обрађене наставне јединице, домаће и писмене задатке, као и друге релевантне информације.

Једна од новина је да ће родитељи добијати аутоматска обавештења (нотификацију) сваки пут када наставник евидентира изостанак ученика, нову оцену, као и друга обавештења која се односе на радне навике и постигнућа ученика.

Портал за родитеље ће од сада имати више графичких приказа о оценама и изостанцима, како би родитељи на једноставнији и ефикаснији начин пратили рад свог детета. Осим тога, постојаће могућност да родитељи кроз есДневник доставе разлоге за изостанак ученика, да имају увид у домаће задатке, напомене о владању, предложене закључне оцене. Родитељи ће имати и могућност преузимања дигиталних копија докумената попут сведочанстава, диплома и потврда. Новина ће бити и могућност електронске комуникације родитеља са школом, односно, моћи ће да закажу састанке са наставницима путем система есДневник.

За наставнике и управу школа значајно се поједностављују административни поступци тиме што је омогућено директно генерисање и штампање потребних извештаја, унос и праћење домаћих задатака, формативног оцењивања, васпитног рада и вођење педагошке свеске искључиво у дигиталном облику. Наставници ће моћи да уносе предлоге закључних оцена видљиве родитељима пре самог закључивања, а одељењске старешине ће имати алате за ефикасну комуникацију са родитељима и организацију састанака. Овим изменама посебна пажња посвећена је смањењу педагошке администрације наставника.

Министарство просвете ће, први пут, имати на располагању агрегиране статистичке извештаје о параметрима образовног процеса у реалном времену. Напомињемо да Министарство нема, нити ће имати, приступ подацима о личности ученика, родитеља и наставника.

Министарство просвете и Влада Републике Србије придају изузетан значај заштити података ученика, родитеља и запослених. Сви релевантни закони, строго се поштују и сви подаци се налазе на територији Републике Србије у серверским салама постављеним по највишим стандардима струке. Такође, с пажњом се спроводе све процедуре које се односе на податке о личности и комплетној безбедности дигиталних система.

Ове мере у оквиру ес Дневника представљају важан корак у модернизацији образовног система и представљају резултат дијалога и сарадње са свим релевантним актерима. Циљ ових промена није само административно растерећење, већ и подршка квалитетнијем раду наставника, бољем увиду родитеља у напредовање деце и унапређену мотивацију ученика.

Министарство просвете ће наставити да прати имплементацију нових функција и у отвореном дијалогу са свим заинтересованим странама радити на даљем унапређењу образовног система, у најбољем интересу ученика, запослених у просвети и родитеља. Верујемо да ће нове функционалности допринети бољој сарадњи унутар школске заједнице и подршци сваком детету на његовом образовном путу.

 




КАНЦЕЛАРИЈА УСПРС: 065/944 2000

Unija sprs logo

ПРАВНА СЛУЖБА УНИЈЕ СПРС: pravnik2usprs@gmail.com pravnik3usprs@gmail.com usprspravnik@gmail.com

ЧЛАНОВИ УСПРС РАДНИХ ПОДГРУПА ПРИ ШКОЛСКИМ УПРАВАМА

Јединствена листа технолошких вишкова

Листа радника са непуним радним временом

Слободна радна места

МОЈА ПРАВА – ПРЕУЗИМАЊЕ

ЗАХТЕВ ЗА ПРЕУЗИМАЊЕ – ТЕХНОЛОШКИ ВИШАК

ЗАХТЕВ ЗА ПРЕУЗИМАЊЕ – НЕПУНО РАДНО ВРЕМЕ

ПОПУСТИ ЗА ЧЛАНОВЕ УСПРС

ПЕТИЦИЈА УНИЈЕ СПРС – СМАЊЕЊЕ БРОЈА УЧЕНИКА У ОДЕЉЕЊУ

ПКУ – Covid 19

ПРОСВЕТА ИМА РЕЧ

Одлуке о расписивању конкурса на одређено и на неодређено. Споразуми о преузимању запослених Решења о избору кандидата

konkursi

VII a Фаза одобрених радних места 30 – 50%

VII Фаза одобрених радних места

VI Фаза одобрених радних места

V Фаза одобрених радних места

IV фаза одобрених радних места

III Фаза одобрених радних места

II Фаза одобрених радних места

I Фаза одобрених радних места

Izrada web sajta: ATEC Technologies
Scroll