ТЕАТРАЛНИ ХАОС ЗВАНИ МАЛА МАТУРА

21. јуна 2021.

Још одавно Министарство просвете, науке и технолошког развоја је ушло у црвену зону својим хитним, битним дописима за просветне раднике. Ипак, чини се да су својим новим подухватом, названим „похађање обуке наставника за дежурство на Завршном испиту“, победили сами себе!

О битности саме обуке сведочи управо дато саопштење ЗУОВ-а, да ће сертификате о положеној обуци доставити крајем јуна (иако се Завршни испит организује у периоду од 23. до 25. јуна).

Дакле, без сертификата ће се дежурати на завршном испиту?!

Овде, у ствари, није реч о додатном оспособљавању наставника за спровођење мале матуре, већ о додатној деградацији просветних радника.

Хајде да се уозбиљимо, поштовани министре! Кад већ говорите о одговорнисти дежурних наставнике, будите мало и Ви одговорни. Чувајте се да Ви не паднете на малој матури! А не бисте били чак ни први…

Што се тиче протекле школске године, без прилагођавања и редуковања програма, скратили сте временску артикулацију часа; без опремања ученика и наставника дигиталном технологијом, увели сте хибридну наставу; за ученике који раде по посебном програму, нисте дали никакву алтернативу; и када су кафане на крају прорадиле, школе
су опет остале или боље рећи опет постале „опасна“ средина да би се разматрало враћање у нормалне токове рада…

Шта је смисао и сврха питања за наставнике која вређају интелигенцију…

Претходних дана то се питају сви просветни радници који су „припремама“ приступали. А да јавности буде јасније, реч је о тесту за који нису потребни посебни параметри, нити посебна шифра за приступ. Тест садржи 12 питања вишеструког избора и питања су иста за све наставнике, полазнике „обуке“, а може се полагати изнова и изнова, све док се не „потрефи“ права комбинација. Куку нама са Вама!

Када је стигло под назнаком „хитно“ помислили смо да је реч о некој озбиљној обуци. Захтев за полагање теста на крају обуке, опет је деловао као озбиљна прича. А изгледа да се опет суочавама са нечијом неозбиљношћу. Три од дванаест питања односила су се на поступања са ученицима у случају постојања „сумње“ да на завршном испиту преписују или се договарају!

Чињеница је да мала матура из године у године све више личи на пораз српског образовања, јер има ли веће срамоте за нас од стављања тих младих умова у театрални хаос који се сваки године прави око овог полагања.

Некада је на завршни испит било најбитније понети знање, а сада је најбитнији идентификациони број. Некада смо пред почетак полагања мотивационо припремали ученике, а сада их препадамо разноразним упозорењима која произилазе из стручног упутства.

Некада смо водили рачуна о томе да ли је ученик уписао све одговоре, а сада водимо рачуна о томе да ли је одговор уписан плавом хемијском оловком, никако пишибриши, јер то мастило „је нестабилно при загревању“ па може нестати при скенирању.

Благо нама! Да нам свет позавиди. Имамо скенер, ал’ заборависмо на сврху образовања! Поштовани сви који сте укључени у организацију полагања завршног испита за ученике на крају основношколског образовања, не трудите се залуд. Ако нешто није ваљало, онда то нешто треба мењати, а не упорно инсистирати на унапређивању форме.

Што се запослених тиче, добили смо новог министра просвете, све остало је по старом.

У Краљеву, 20. јуна 2021. године
Портпарол УСПРС-а
Марија Стошић




ПЕТИЦИЈА УНИЈЕ СПРС – СМАЊЕЊЕ БРОЈА УЧЕНИКА У ОДЕЉЕЊУ

ПОПУСТ 15 % ЗА ЧЛАНОВЕ УСПРС

Unija sprs logo

ПРАВНА СЛУЖБА УСПРС

ПКУ – Covid 19

ПРОСВЕТА ИМА РЕЧ

МОЈА ПРАВА – ПРЕУЗИМАЊЕ

ЗАХТЕВ ЗА ПРЕУЗИМАЊЕ – ТЕХНОЛОШКИ ВИШАК

ЗАХТЕВ ЗА ПРЕУЗИМАЊЕ – НЕПУНО РАДНО ВРЕМЕ

Јединствена листа технолошких вишкова

Листа радника са непотпуним радним временом

Слободна радна места

Одлуке о расписивању конкурса на одређено и на неодређено. Споразуми о преузимању запослених Решења о избору кандидата

konkursi

IV фаза одобрених радних места

III Фаза одобрених радних места

II Фаза одобрених радних места

I Фаза одобрених радних места

Izrada web sajta: ATEC Technologies
Scroll