Вирус на близину, настава на даљину

29. март 2020.

Вест да је средњошколац у Хрватској, како преноси N1, добио јединицу онлајн из физичког, недвосмислено говори о недостацима оваквог вида наставе. Према писању загребачког “Јутарњег листа”, oцењивања ученика на даљину у Хрватској нема до априла.

Virus na blizinu nastava na daljinu

 

Наиме, професор је поставио апликацију у коју је требало послати доказ у виду измереног пулса, као потврду да је ученик одрадио неке вежбе. Како средњошколац  то није учинио до предвиђеног рока, професор му је записао јединицу у форми белешке која је ушла у е-дневник.

Да ТВ настава иде, само да је други  виде, јасно је свима, а на првом месту ученицима. Улога образовања односи се на различите теме и феномене: процесирање информација, саморегулација, мотивација за учење, адаптација на контекст усвајања когнитивних вештина и наставних садржаја, као и евелуација образовних исхода. Фактори који детерминишу процес учења, посебно оног повезеног са образовањем, разликују се у зависности да ли се оно одвија формално или информално, директно или имплицитно, у школи или ван ње.

Полазећи од дефиниције образовања филозофа Јозефа Шваба, Берлинер је приказао да су четири кључне компоненте процеса образовања: онај који подучава, онај кога подучавају, оно што се подучава и окружење у коме се то чини. Сви наведени аспекти образовног процеса у тренутној ситуацији су потпуно измештени из реалних оквира наставе. Онај који подучава, чини то информално, имплицитно и ван школе. Онај кога подучавају  наставом на даљину, пасиван је слушалац и гледалац, уколико је уопште присутан на ТВ часу. Оно што се подучава су већ обрађени садражаји, јер тако ће се избећи евентуална несугласја у рализацији обрађеног градива, док је окружење у коме се то чини пандемија светских размера.

Како онда очекивати реалну евалуацију наставних садржаја и верификацију успеха на крају школске године, која је прекинута у петак, 13. марта. Да су сви предмeти подједнако важни, видели смо на ТВ распореду, иако је такав став педагогији до сада био непознат. Имајући у виду годишњи фонд реализације наставног градива  у плановима и програмима, веома је јасно дефинисана „подједнака“ важност предмета у школи.

Према допису МПНТР-а, Синдикату образовања Чачак од петка, 27. марта, наводи се да је смањен број дана распуста да би се створио додатни простор да ученици и наставнициса што мање додатних напора заврше наставну годину када ситуација буденормализована.Такође, стоји у поменутом  допису МПНТР, да је промена календара заснована на укупним мерама у време ванредног стања и да је усаглашена са свим напорима да се у наредним недељама обезбеди што мање излазака из куће и социјалних контаката, јер како наводе из ресорног министарства, постоји заснованастручна процена да би у време када нема наставе, ученици у жељи да испуне слободно време, вршили већи притисак на родитеље да им омогуће излазак из куће и жељене социјалне контакте, што повећава ризик од ширења епидемије.

 Ситуација је дакле јасна, ако је све већ горе наведено у циљу масовнијег остајања код куће, што је епидемиолошки потпуно исправно, онда је оправдано  очекивати смањено ангажовања ученика и наставника како би са што мање додатних напора завршили наставну годину када ситуација буде нормализована, а тиме бисмо и ученике поштедели бесмислених оцена или белешки у Е-дневнику.

Зато, док је овај вирус опасан на близину, а настава се одвија на даљину, држите дистанцу и останите здрави!

У Чачку, 29. марта 2020. године

Руководилац Ресора за образовање УСПРС

Весна Јеротијевић




КАНЦЕЛАРИЈА УСПРС: 065/944 2000

Unija sprs logo

ПРАВНА СЛУЖБА УНИЈЕ СПРС: pravnik2usprs@gmail.com pravnik3usprs@gmail.com usprspravnik@gmail.com

ЧЛАНОВИ УСПРС РАДНИХ ПОДГРУПА ПРИ ШКОЛСКИМ УПРАВАМА

Јединствена листа технолошких вишкова

Листа радника са непуним радним временом

Слободна радна места

МОЈА ПРАВА – ПРЕУЗИМАЊЕ

ЗАХТЕВ ЗА ПРЕУЗИМАЊЕ – ТЕХНОЛОШКИ ВИШАК

ЗАХТЕВ ЗА ПРЕУЗИМАЊЕ – НЕПУНО РАДНО ВРЕМЕ

ПОПУСТИ ЗА ЧЛАНОВЕ УСПРС

ПЕТИЦИЈА УНИЈЕ СПРС – СМАЊЕЊЕ БРОЈА УЧЕНИКА У ОДЕЉЕЊУ

ПКУ – Covid 19

ПРОСВЕТА ИМА РЕЧ

Одлуке о расписивању конкурса на одређено и на неодређено. Споразуми о преузимању запослених Решења о избору кандидата

konkursi

VII a Фаза одобрених радних места 30 – 50%

VII Фаза одобрених радних места

VI Фаза одобрених радних места

V Фаза одобрених радних места

IV фаза одобрених радних места

III Фаза одобрених радних места

II Фаза одобрених радних места

I Фаза одобрених радних места

Izrada web sajta: ATEC Technologies
Scroll